بررسی هاوال H6 2018; کراس اووری پر فروش در راه بازار ایران

هاوال H6 یکی از آن موارد نادری است که اگر یک کارشناس باتجربه به مراسم رونمایی از این خودرو دعوت شود، نمی‌ تواند حدس بزند که دقیقا با چه خودرویی مواجه خواهد شد.

هاوال H6 یک مدل جدید ساخته شده توسط برترین تولید کننده خودروهای شاسی بلند در کشور چین است و اگر در بازارهای نوظهور عرضه شود، احتمالا با استقبال خوبی روبرو خواهد شد.

از جمله رقبای اصلی این خودرو می‌ شود به حریفان قدری همچون: تویوتا راو4، هیوندای توسان و مزداCX-5 اشاره نمود که نشان می‌ دهد هاوال وارد نبردی سخت با حریفان کره‌ای، ژاپنی و اروپایی شده است.


این خودرو محبوب‌ترین محصول برند هاوال است که به لطف فروش گسترده در بزرگترین بازار خودروی دنیا یعنی کشور چین، توانسته به رتبه پنجم پرفروش‌ترین SUV دنیا دست یابد.

این خودرو چهره‌ ای دلپذیر دارد که آن را مدیون طراحی خوب توسط مسئول طراحی ب ام و X5 یعنی آقای ‘Pierre Leclercq’ است. ظاهر این خودرو پیشگامانه نیست اما اقتباس شده هم نیست و به طور کلی از طراحی رضایت‌بخش برخوردار شده است.


همچنین کابین H6 از ظاهری مدرن برخوردار است. دکمه‌ ها و کنترلرهایی به سبک آئودی، اهرم تعویض دنده متناسب، صفحه نمایشگر لمسی بزرگ و غربیلک فرمان دوست داشتنی به همراه روکش چرمی باکیفیت و صندلی‌ های خوش دوخت، از جمله آن چیز هایی است که باعث می‌ شود انسان در کابین هاوال H6 احساس خوشایندی داشته باشد..

البته همه این‌ ها در صورتی است که برای صدای بلند برخاسته از درب‌ ها در حین بسته شدن و حس نامطلوب جعبه داشبورد استثنا قائل شوید. در بعضی نقاط نیز از پلاستیک‌های ارزان قیمت استفاده شده اما به طور کلی با محیطی خوش ساخت و با کیفیت متناسب روبرو هستیم.


این خودرو در دو تیپ پرمیوم پایه و نسخه پرچمدار lux وارد بازار استرالیا شده است که به ترتیب با بهای 29,990 و 31,990 دلار استرالیا در این کشور عرضه می‌ شوند.

هر دو تریم از امکانات مناسبی برخوردار شده‌اند. خشاب اسلحه هاوال H6 پریمیوم با گلوله‌ هایی از نوع: رینگ‌ های 17 اینچی آلیاژی، هشدار نقاط کور، شش عدد ایربگ، حسگرهای پارک، دوربین دید عقب، صفحه نمایشگر هفت اینچی، استارت بدون کلید، بلوتوث، USB، کنترل هوای کابین، شیشه دودی رنگ و دریچه‌ های تهویه ردیف عقب، پر شده است.

نسخه lux از رینگ‌ های 19 اینچی استفاده می‌ کند و علاوه بر تجهیزات تریم پایه، به تجهیزات ذیل نیز مجهز شده است:
سانروف بزرگ پانوراما، مسیریاب ماهواره‌ای، چرم مصنوعی باکیفیت، سیستم صوتی بزرگتر، دوربین دید جانبی و چراغ‌ های خود تنظیم.


صندلی‌ های عقب هاوال در مقایسه با رقبا از تکیه گاه پشت راحت تری برخوردار شده‌اند و ردیف دوم از فضای سر و پای کافی به همراه قلاب های ایزوفیکس، دریچه‌ های تهویه و گرمکن(در نسخه lux) بهره می‌ برد. اگر نشان هاوال را در کابین نادیده بگیریم، نسبت به ریشه های چینی این خودرو دچار تردید خواهیم شد.


ابعاد بدنه در حد استاندارد قرار داشته و برای این کلاس خودرویی کاملا مناسب است. طول این خودرو معادل 4549 میلیمتر و عرض آن برابر 1835 میلیمتر است. فاصله بین محورهای جلو و عقب نیز مساوی با 2720 میلیمتر است.

محفظه ویژه بار به اندازه کافی جادار بوده و کیفیت متریال به کار رفته در اجزا مختلف آن در حد کاملا مناسب ارزیابی می‌ شود. صندلی‌ های ردیف عقب به طور کامل خوابانده می‌ شوند تا فضای بار بیش از پیش گسترش یابد و در کف این قسمت یک چرخ یدکی جاسازی شده است.


در تجربه رانندگی با H6 هم علایم مثبتی مشاهده می‌ شود. نیروبخش این خودرو یک پیشرانه 2 لیتری با توان 194 اسب بخار و گشتاور 315 نیوتن-متر است که به ترتیب در دورهای 2000 و 5200 دور بر دقیقه قابل حصول هستند.

بر طبق اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی شرکت سازنده، مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی معادل 9.8 لیتر بر صد کیلومتر اعلام شده اما در تست های جاده‌ ای، این رقم تا 11.5 لیتر در هر 100 کیلومتر قابل افزایش است که نسبت به رقبا کمی تشنه تر به نظر می‌ رسد.

گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌ های جلو را برعهده گرفته است. البته گیربکس دستی نیز به همراه سامانه چهارچرخ محرک در بازار چین عرضه شده است.


اگرچه نیروی پیشرانه کافی به نظر می‌ رسد اما در دورهای بالا صدای پیشرانه اندکی زمخت شده و از میزان پاسخگویی آن کاسته می‌ شود. عملکرد گیربکس DCT نسبتا قاطع بوده و با احتساب وزن 1700 کیلوگرمی H6 در مجموع می‌ شود نمره قابل قبولی به عملکرد فنی این خودرو اختصاص داد.

سیستم تعلیق به خوبی از پس جذب ناهمواری‌ های مسیر بر می‌ آید و سواری یکنواخت و نرمی را برای سرنشینان به ارمغان خواهد آورد. البته در عبور از پیچ‌ ها کمی چرخش بدنه احساس می‌ شود و این مسئله با وجود حس مصنوعی و سفتی بیش از حد فرمان الکتریکی تشدید می‌ شود.

همچنین سیستم کنترل پایداری گاهی اوقات بیش از حد لزوم وارد مدار می‌ شود که این امر مانع یک رانندگی سرزنده خواهد شد. صدای ناشی از برخورد باد با آینه‌ های جانبی و چرخ‌ ها، به ویژه در نسخه پریمیوم با رینگ‌ های کوچکتر، کاملا ناچیز است که موجبات آسایش بیشتر سرنشینان را فراهم خواهد آورد.


در پایان، اینطور به نظر می‌ رسد که هاوال انتظارات زیادی از H6 دارد و آن را به مصاف حریفانی قدرتمندتر از خود فرستاده است. اما آیا هاوال H6 به اندازه کافی برای رو در رو شدن با هماوردانی همچون کیا اسپورتیج، هیوندای توسان و مزدا CX-5 آمادگی دارد؟

اگرچه کاملا اینچنین نیست و این خودرو برای رسیدن به مراتب بالاتر نیاز به پختگی بیشتری دارد، اما باید بدانید که هاوال H6 در برابر رقبا به هیچ وجه دست و پا بسته عمل نخواهد کرد.

The post بررسی هاوال H6 2018; کراس اووری پر فروش در راه بازار ایران appeared first on دیجیاتو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *